Financiële ondersteuning mantelzorger 2024

De mantelzorgwaardering 2024 van de gemeente Zoetermeer bestaat ook dit jaar uit een éénmalige financiële waardering van €200 voor mantelzorgers die intensief zorgen voor een naaste.

Vraag ‘m aan: kindpas en schoolspullenpas 2024

Laag inkomen en opgroeiende kinderen? Stichting Leergeld helpt met schoolspullen, een laptop, een fiets, zwemles, sport, muziekles of een verjaardagspakket. Kom naar ons gratis inloopspreekuur en wij helpen je met de aanvraag.

Hulp bij aangifte Inkomstenbelasting 2023

Wij helpen u graag met de aangifte Inkomstenbelasting 2023 en geven hier aan wat daarvoor nodig is.

Noodfonds Energie weer open in 2024

Laag inkomen en hoge energiekosten? Ook in 2024 kun je gebruik maken van het Tijdelijk Noodfonds Energie.

Passende toeslagen in 2024

Het is belangrijk voor de berekening van de juiste toeslagen voor 2024 dat burgers hun recente gegevens zo snel mogelijk doorgeven in Mijn toeslagen.

Routekaart bij geldzorgen Zoetermeer

De gemeente Zoetermeer ontwikkelde samen met BOAZ een “Routekaart bij geldzorgen”.

Sociaal Fonds MiRo gestopt

Kort geleden is de stichting “Sociaal Fonds MiRo” opgeheven. Gelukkig is er nog de Stichting Urgente Noden Zoetermeer.

Gratis cursus ‘Omgaan met geld’ najaar 2023

De Gemeente Zoetermeer organiseert weer een cursus ‘Omgaan met geld’.

In deze cursus leert u om uw inkomsten en uitgaven in balans te houden. Het maakt niet uit hoe hoog uw inkomen is. De cursus is voor alle inwoners van Zoetermeer. Tijdens de cursus komen verschillende onderwerpen aan bod. Zoals besparen, inkomsten en uitgaven in kaart brengen en schulden oplossen of hulp vragen. Deelname is gratis.

Waar en wanneer?
De cursus bestaat uit zes lessen van 2,5 uur en vindt plaats in Zoetermeer. U kunt kiezen of u de lessen op maandagavond van 19.00 – 21.30 uur volgt of woensdagochtend van 09.15 – 11.45 uur. De eerstvolgende cursussen starten op maandagavond 25 september, woensdagochtend 27 september, maandagavond 6 november en woensdagochtend 8 november 2023.

Meer informatie en aanmelden kan op zoetermeer.nl/omgaan-met-geld-cursus

Hulp nodig bij het aanmelden? Kom naar het gratis inloopspreekuur!

AOW-bedragen verhoogd per 1 juli 2023

Op 1 juli 2023 veranderen de bedragen voor de AOW. Hier ziet u de nieuwe bedragen.

Wijziging huurtoeslag per 1 juli 2023

Voorkom dat u te veel of te weinig huurtoeslag krijgt

Per 1 juli 2023 wijzigt de huur van uw woning. Dit kan gevolgen hebben voor uw huurtoeslag. Ook is uw loon of uitkering per 1 januari 2023 verhoogd. De nieuwe huurbedragen worden in de meeste gevallen automatisch doorgegeven aan de Dienst Toeslagen. Om zeker te weten dat u het juiste bedrag ontvangt, kunt u bij ons langskomen en kunnen wij met behulp van uw loon- of uitkeringsspecificatie een proefberekening maken. Daarmee bepalen we samen of u het juiste bedrag ontvangt.

Check de huurprijs in Mijn Toeslagen

Niet alle verhuurders geven huurwijzigingen aan de Dienst Toeslagen door. Het is altijd belangrijk om de nieuwe huurprijs in Mijn Toeslagen te checken en waar nodig is aan te passen.

We helpen je graag

Kom naar het gratis inloopspreekuur!