Harrie Kruif – Penningmeester, functioneel beheerder en adviseur

Penningmeester Stichting Mensen in de Minima

Blij als ze weer opgelucht zijn en met een glimlach weggaan

Als penningmeester zit ik bij MiM in het bestuur, maar ik werk ook als adviseur, functioneel beheerder en coördinator van vestiging Oosterheem.

Ik werkte bijna 40 jaar als functioneel beheerder bij het Ministerie van Justitie en was daar betrokken bij de personeels- en salarisadministratie. Na mijn vervoegde pensionering, begon ik in 2006 als vrijwilliger bij MiM. Al snel kwam ik in het bestuur. Ik verzorg naast de taak van penningmeester, ook de coördinatie van de vestiging Oosterheem. Verder doe ik de verwerking van de dagelijkse rapporten die de vrijwilligers opstellen. Daarmee maken we ook het jaarverslag voor de gemeente. Ook ben ik functioneel beheerder van de applicatie die wij gebruiken voor klantcontacten.

In mijn rol als adviseur ervaar ik dat Zoetermeerders met een minimum inkomen het lastig vinden om de regelingen van diverse overheden te lezen en te begrijpen. Ik vind het leuk en uitdagend om die zaken uit te leggen. Vooral omdat veel van onze klanten de Nederlandse taal wel min of meer machtig zijn, maar niet begrijpen wat er van ze gevraagd wordt. Ik ben blij als ze weer opgelucht zijn en met een glimlach weggaan. Al met al een zeer zinvolle vrijwilligersbaan!